dijous, 7 d’agost del 2008

Va d'història

Encara recordo quan de petit volia ésser arqueòleg, m'imagino que la pel.lícula d´Indiana Jones, "En Busca del Arca Perdida" em va impressionar.


...encara que he de dir que hi havia a la nostra casa una col.lecció de llibres de TimeLife sobre l´origen de l'home i les civilitzacions antigües que traginava damunt avall i alguna vegada llegia. Curiosament, poc temps després vaig començar 1er de BUP. Teníem l'assignatura d´Història Universal amb en Cisco Farràs. Per mi, amb 14 anys acabats de complir no feia gaire, la manera en què ens explicava l´assignatura era meravellosa i sempre acabava la lliçó amb una bibliografia complementària per si després volíem continuar llegint quelcom més. He de reconéixer que ha estat el millor professor que mai he tingut en la meva vida...cap dels professors que més endavant vaig tenir durant els estudis universitaris els recordo amb tanta sabiduria.

El nou retrobament amb la història ha anat de bracet d´un programa de Catalunya Ràdio dirigit per l´Enric Calpena amb la col.laboració de l'Oriol Jonqueras. Ambdós són capaços de transportar-me i fer viure alguns moments històrics

Us aconsello que ho escolteu